16 березня 2016 року
«Віртуальна школа» з математики продовжила навчання щодо підготовки випускників
11-их класів до ДПА та ЗНО.
Модератором навчання у школі та підбір
навчально-методичного змісту здійснює О.Я. Біляніна.
На початку заняття Ольга Ярославівна
ознайомила слухачів студій із структурою проведення уроку, та оголосила тему
«Логарифм. Властивості логарифмів. Логарифмічні рівняння», обгрунтувавши вибір
теми для віртуальної школи. Відповідно до поданих інформацій з районів/міст, до
навчання даної теми було запрошено двох вчителів: Марію Лижник,
вчителя-методиста Сторожинецького районного ліцею та Тетяну Герман, вчителя-методиста
Молницької ЗОШ І-ІІІ ст. Герцаївського району, переможця Всеукраїнського
конкурсу «Учитель року-2016» (ІІ місце).
Кожен із вибраних вчителів є
результативним у здобутках під час ЗНО за попередні роки: підготовлено
абітурієнтів, які отримали 190-200 балів, мають власно розроблену методичну
систему навчання шкільного курсу математики.
Першу частину уроку провела Марія
Євгенівна, яка продемонструвала випускникам області використання самого
означення логарифма, його властивостей та основної логарифмічної тотожності під
час обчислень значень чи спрощень логарифмічних виразів. Основну увагу
вчителем було приділено області допустимих значень, оскільки від неї
залежить результат, і це є основною типовою помилкою. Розглядаючи кожне
практичне завдання, вчитель коментувала кожен крок перетворення.
По завершенні першої частини уроку Ольга
Ярославівна звернула увагу випускників на приклад №4 (2), адже у першому
множнику можна було б не переходити до дробу, однак таке рішення прийнято з
метою викорінення типових помилок.
Тетяна
Іванівна зупинилася на способах розв’язування найпростіших логарифмічних
рівнянь, серед яких вона виділила три: використання означення логарифма, спосіб
потенціювання та спосіб логарифмування. Упродовж другої
частини он-лайн уроку вчителем прокоментовано, через слайдові презентації, 12
різних прикладів розв’язування рівнянь. Зокрема, на початку навчання вчитель
звертала увагу на розміщення змінної, як підлогорифмічний вираз, який має бути
додатнім відповідно до області допустимих значень. Далі був перехід до рівнянь,
в яких синтезовано кілька кроків застосування означення логарифма, і зроблено
підсумки по аналізу типових помилок.
Під час основної частини уроку велося
пояснення розв’язування логарифмічних рівнянь двома способами: потенціювання і
логарифмування. У цих випадках розглядалися поетапні кроки перетворення лівої
чи правої частин рівнянь, знаходження ОДЗ чи виконання перевірки та вибір
відповіді відповідно до запитання умови математичної задачі. У кожному
розв’язуванні вчителем ставилася проблема й шляхи її вирішення.
У завданнях ЗНО минулого року було не складне
рівняння, яке методом заміни спочатку зводилося до розв’язування квадратного.
Та лише 8% абітурієнтів правильно записали коротку відповідь. Тому вчитель
демонструвала повне розв’язування такого рівняння і підкреслювала можливі
«капкани», які заважали записати правильну відповідь.
Також Тетяна Іванівна закцентувала увагу
випускників на завданнях, коли треба вказати кількість коренів рівняння і їх
можна розв’язувати графічним способом.
На
кінець заняття Ольга Ярославівна підвела підсумки, звернувши увагу на приклад
№17, в якому варто більше уваги приділити дослідженню функцій на ОДЗ, однак для
вибору кількості розв’язків рівняння достатньо продемонструвати кількість точок
перетину графіків. Також методистом було звернено увагу на
приклад №10, в якому права частина рівняння 1000, але якщо поставити 1, то Х=1
– розв’язок рівняння, що важливо для степеня що містить логарифм.
Далі методист повідомила про рубрику
«Віртуальна школа» на сайті ІППО ЧО в якій буде поміщено завдання для
самоопрацювання, як домашнє завдання.
Немає коментарів:
Дописати коментар